søndag 2. desember 2007

Så var det plutselig desember...

Ja, nå er vi i desember, og dagene raser enda fortere. Jeg trodde ikke det var mulig. Det er jo så mye en har lyst til å få gjordt før jul, det er vel der det hele ligger. Hadde bestemt meg for at noe stress i adventstida skulle det ikke bli i år. I år skulle vi kose oss, og bare nyte. Vi får se. Kjenner at det ikke kommer helt av seg selv, en skrur automatisk tempoet litt opp... Får prøve å skru ned igjen da. Må bare finne knappen....

Jeg har kommet et stykke til med julegåten. Det har vært så moro, og den siste delen var helt uventet. Jeg må bare gjøre den helt ferdig.




Har vært på quiltekveld med quiltelaget, og det er alltid moro. Denne gangen skulle vi sy adventsstjerner. Og jeg pakket ned lilla og lyst stoff slik det sto i planen. Men så sto det jo stjerne da, så jeg hivde med noe gulorange også. Jeg er nok litt glad i varme, klare farger. Kvelden resulterte i en liten adventsbrikke, og joda, stjerna ble knall den.



Denne måten å sy stjerner på var veldig moro. Det var et gammelt mønster og det at ingen av spissene behøvde eller skulle være like gjorde at det ikke ble så vanskelig å få fint. Og jeg syntes at stjerna ble mer "levende". Jeg håper å lage flere slike stjerner. Kanskje jeg skal lage noen lyse også. (Smil)



Håper alle mine gjester vil ha en fin og koslig adventstid.

3 kommentarer:

May Britt sa...

Kjempefin adventsbrikke. Jeg har laget denne stjerna mange ganger og det er så flott at ingenting skal stemme :)

Anne Ida sa...

Adventsbrikiken din er kjempeflott! Jeg liker det knall orange mot det lilla (hmmm... jeg tror jeg fikk en idé... *s*)

merete sa...

Julegåten din ble veldig fin, - nydelig fargevalg på stoffene :-)
Likte også adventsbrikken din godt.