torsdag 9. desember 2010

Dagene går.....

...noen ganger for fort, noen ganger på tverke. Andre ganger smiler dagene mot deg. Det er ikke bare, bare dette livet. I dag er det en litt på tverke dag. Den har til nå resultert i:
en noe forkortet nissefest på barnehagen,
en knust kaffekanne full av kaffe(den var ikke full så veldig lenge etter at den ramlet ut av bilen),
frosne tær,
illsint mamma påstår 6 åringen. (han sier ikke så mye om hvor sint han var...).

Men noe flaks har jeg også hatt i dag. Bilen startet selv om lysa hadde stått på over en time. Når jeg så at det var lys på bilen etter nissefesten, tenkte jeg at det er bare dette som mangler nå. Slengte vottene mine på frontruta, fikk slått av det meste elektrisk i bilen, og vred om nøkkelen, OG DEN STARTA. Jeg trodde ikke dette var en dag da en kunne ha flaks. Fikk festet ungene i setene og kjørte i vei, da ei dame vinket og tydelig ville ha meg til å stoppe. Hun hadde sett at en vott hadde ramlet ned fra pansteret. Den andre lå der enda. Takk Bente. To ganger flaks på en tverkedag. Stress er ikke noe særlig om en skal ha en dag full av smil og glede.

Har hatt en flott tur i skogen også i dag. Det går ann å gå uten ski enda, og det var vakkert. En liten stemning fra snøtung skog.


Disse bildene hadde jeg planlagt å legge ut forige søndag, men... det hjelper ikke å ha planer når de ikke blir satt ut i livet. Men jeg har endelig sydd en "Margeritter" løper jeg også. Synes den ble fin selv. Brukte lin å applikere på. Liker veldig godt resultatet av det. Ble litt røfft.




Håper at adventsfreden senker seg igjen etter dagen i dag. Ønsker alle en koslig adventstid. Ikke stress, det lønner seg ikke. Dagenes dyrkjøpte erfaring. (I allefall ikke de dagene mannen har kveldsvakt, og det er nissefest i barnehagen.(Her i huset er litt sånn at jeg står for de fleste sprellene, også er mannen der som den rolige og fornuftige som ordner opp etterpå. Som regel vel og merke:))

Krikri

Ingen kommentarer: