søndag 18. november 2007

Sykveld, julegåte og noe småting til.

På fredagskvelden var vi mange fra hobbyboden som sydde krans med sløyfe. Vi fikk en mail fra Liv Toril der hun gav oss en god beskrivelse på hvordan en slik lages. Også satt vi rundt om i verden og sydde på det samme, og kunne diskutere med de andre og spørre på nettet. Kjempe moro!! Liv Toril er et oppkomme av ideer og liker å dra igang ting virker det som. Det var en positiv opplevelse for meg i alle fall.Og slik ble min adventskrans.



En annen ting jeg har hengt meg på er en julegåte som Merete har laget. Vi får deler av et mønster etter hvert, der det er kjempegreit beskrevet hva vi skal gjøre til neste mønster del kommer. Det som er så moro er at vi ikke vet hva vi syr på. Det blir til mens vi syr på et vis. Dette er hvordan min julegåte ser ut etter første del. Neste del har kommet, men jeg har ikke kommet i gang med det enda. Gleder meg til fortsettelsen.



Så har jeg for første gang kjøpt et mønster. Bøker har jeg haugevis av, men dette er mitt aller første enkeltstående mønster som jeg har kjøpt. Det får ligge litt til...



Har noen bursdager å feire i desember også jeg. Dette er en gave til ei av søstrene mine.



Og dette skal være dekor til en tilsvarende veske til en annen desember søster. Jeg har prøvd meg på å lage mønster selv. Veldig morsomt, så det blir nok ikke siste gang.



Det er masse som skjer på flere områder i levet mitt for tiden, så nå går det litt fort i svingene her. Men jeg koser meg for det meste. Håper dere vil ha en herlig uke.

4 kommentarer:

Anne Ida sa...

Adventskransen din er kjempesøt! Og dette årets julegåte ser veldig artig ut, men jeg har dessverre ikke funnet tid til å leke i denne omgang - kanskje jeg lager den i vårfarger en gang utpå nyåret...

Søt veske! Og supert stitcherydesign!

Sølvis blog sa...

Kjempemasse fint i bloggen din du også - likte spesielt alle stitcheriene

pip sa...

Tak for hilsen i min blog, hyggeligt at vi har flere der syer på julegåden, det er spændende at se hvad det bliver til, har hygget mig med at kikke på de fine ting du laver, tror ikke jeg har været her før, men vender tilbage.

merete sa...

Her blir det gaver, ja,- likte godt broderiet du hadde laget sjøl.
Er fint å ha deg med på "laget" i 2008.