mandag 7. september 2009

Quiltemøte og litt til...

Den siste torsdagen i måneden har quiltelaget vårt møte. Augustmøte var i forige uke, og det var kjekt å komme sammen igjen. Denne kvelden skulle vi lære å lage klemmepunger. Se hvor forskjellige de ble. Jeg laget den med høner på. Veldig kjekt å lage. Tok ikke så lang tid heller.


Oddlaug hadde laget duk med fargerike egg. Mønster sto et Quiltemagasin, men der hadde den broderte egg. Ble fin med farger synes jeg. Jeg liker det litt fargerikt.


Oddlaug hadde også laget ferdig dette teppet. Mønstret hadde hun funnet i en bok. Fint ble det i allefall, masse arbeid.


Det jeg driver med for tiden er å lage gevinst til en basar. Grenda vår her oppe er så heldige at vi har et grendahus. Dette året har vi investert i et nytt kjøkken, for det trengtes. Men det koster også. Så nå skal vi lage en basar, og mitt bidrag skal bli en duk. Tror den blir fin. Den går i lyse grønnfarger sammen med et stoff som veldig fargerikt. Her er en liten titt på hva jeg gjorde i går.


Se hva jeg fant i sokkeskuffen til ungene. Selv om denne langhåra villstyringen gir meg gråe hår rett som det er, så er hun nå et skjarmtroll da.


Etter en sommer som har inneholdt mye både positive og negative ting, så er høststemningen kommet. Denne uka skal mannen og jeg på tur til Bergen. Det blir fint. Kanskje kommer vi tilbake til det.

Ha ei riktig fin uke.

Ingen kommentarer: