torsdag 8. september 2011

Førdetur og litt attåt.

På mandag var jeg til Førde. Det er to timer kjøring og jeg er der oppe en del ganger i året. En av plassene jeg må innom når jeg er der oppe er Trapp Ned. Og da blir det med noe hjem hver gang. Denne gangen ble det med noe stoff og et mønsterhefte. Har planer for alt, så får vi se om det blir noe av det.
Da jeg kjørte hjem igjen kjørte jeg langs Jølstravannet, og for en gangs skyld var været fint. Måtte stoppe å ta noen bilder
Flott fylke vi har, i allefall i fint vær:
Har sydd noen vegglommer i det siste. Har ikke noe mønster, så jeg lærer litt etterhvert . Her er de to første.
Måtte bare ta et bilde av lunchen jeg lagde meg på tirsdag. Etter at jeg la om kosten en del, har ikke brødskiva fristet så veldig. Før hadde jeg brød til de fleste måltidene, Havregrynsgrøt har vært et alternativ, men i Førde var jeg innom helsekosten og kjøpte meg hirsjeflak for å få enda et alternativ. Dette ble kokt sammen med Rismelk og littegranne salt. Vet ikke hvor næringsrikt det er men det var godt. Og når en har oppå ting som bugner av alt kroppen vil ha, så ble dette veldig bra. Nyplukkete solbær , tørka gojibær og i stedet for sukker bruker jeg palmesukker. Ringblomsteren plukket jeg av kronbladene på etter fotograferingen og så fikk lunchen det lille orange som skulle til for å få den enda mer flott. Lunchen ble spist ute i solen, og smaken kan anbefales.
Ønsker dere en riktig god høst.

1 kommentar:

Tingelingeling sa...

LURT!! Kjenner at jeg blir inspirert. Og burdeburde kjøpt noen bøker om temaet. Ja, jeg skal det skjønner jeg!
Syinga di er også fin!
Herlig å oppdatere seg på bloggen din. Jeg har vært ustyrtelig sløv, men nå er vel tid for å både sy og være bloggvenn på Årntli igjen.
Syns du er makeløst flink jeg. Dette har jeg såå stor tro på. Jeg prøver uten melk jeg også, men jeg er nok ikke så flink med nye ting som jeg burde...
Men nå skal det bli. Trur eg..
Klem til deg og lykke til!